Πέμπτη, 10 Απριλίου 2014

Τα ποδήλατα φορτίου στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

Αδιάσειστα στοιχεία για τα οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη από τα ποδήλατα φορτίου στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο παραδόθηκαν κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης στρογγυλής τραπέζης όπου πολιτικοί της ΕΕ, εκπρόσωποι επιχειρήσεων και ΜΚΟ συμμετείχαν για να συζητήσουν για το μέλλον των πράσινων εμπορευματικών μεταφορών και την κυκλοφοριακή συμφόρηση των πόλεων της Ευρώπης.

Βρυξέλλες , 3, Απρ. 2014 - Πάρα πολλοί άνθρωποι, οι καταναλωτές και οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων δεν φαίνεται να συνειδητοποιούν ότι ενδεχομένως θα μπορούσαν να αντικατασταθούν οι μισές μετακινήσεις με μηχανοκίνητα οχήματα για τη μεταφορά εμπορευμάτων στις πόλεις μας. Και ότι πάνω από το 90 % των μετακινήσεων στο σούπερ μάρκετ θα μπορούσαν επίσης να επιτευχθούν με ποδήλατο.
Αυτή ήταν η πιο σηματική δήλωση που παραδόθηκε στους Ευρωπαίους αξιωματούχους, εκπροσώπων των επιχειρήσεων logistics και της βιομηχανίας ποδηλασία και ΜΚΟ σε συνάντηση στρογγυλής τραπέζης που πραγματοποιήθηκε στο κτίριο του κοινοβουλίου της ΕΕ στις Βρυξέλλες . Η εκδήλωση φιλοξένησε ο Πράσινος ευρωβουλευτής Michael Cramer και διοργανώθηκε από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ποδηλατών.
Η ομάδα συζήτησε ρεαλιστικούς τρόπους για την ενσωμάτωση και την ανάπτυξη των μεταφορών με ποδήλατο σε ένα νέο πολλά υποσχόμενο επιχειρηματικό μοντέλο. Ο κ. Mark Major μιλώντας για την Επιτροπή εξέφρασε την ανάγκη να οριστούν τα εθνικά πλαίσια και τόνισε ότι η αστική εφοδιαστική αλυσίδα πρέπει να είναι ένα βασικό στοιχείο των βιώσιμων σχεδίων αστικής κινητικότητας . "Ακόμα κι αν ο εφοδιασμός της πόλης αποτελεί ένα τεράστιο μέρος της οικονομικής ζωής είναι ιδιαίτερα παραμελημένο ", πρόσθεσε . «Οι πόλεις πρέπει να καταλάβουν ότι με τη δημιουργία καλύτερων συνθηκών πρόσβασης στην πόλη, δημιουργούν το κατάλληλο περιβάλλον για την αύξηση νέων επιχειρηματικών μοντέλων" . Η Επιτροπή εργάζεται σχετικά με τις συνιστώμενες κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με τη ρύθμιση της πρόσβασης στις πόλεις που θα δημοσιευθεί το επόμενο έτος .
Από την άποψη της επιχειρήσεων, παρουσιάστηκαν από την DHL Express διάφορα πιλοτικά έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη σε διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις. Ο Arne Melse  από την DHL Ολλανδίας επανέλαβε : « Η ποδηλασία στο κέντρο της πόλης στην πραγματικότητα εξοικονομεί χρόνο και χρήμα και η DHL έχει σχέδια για την επέκταση πιλοτικών προγραμμάτων σε περισσότερες πόλεις και περισσότερες χώρες . Στις Κάτω Χώρες, η DHL έχει 33 γραμμές με ποδήλατο φορτίου σε 19 διαφορετικές πόλεις. Κάθε ποδήλατο ταξιδεύει 20.000 χιλιόμετρα λιγότερα από το φορτηγό που αντικαθιστά και αυτό οφείλεται στην ευκολότερη πρόσβαση στις πόλεις . Νέα πιλοτικά προγράμματα ξεκίνησαν στην Αθήνα , το Λουξεμβούργο, την Βιέννη και το Μιλάνο. "Αλλά πώς λειτουργεί ; " Μειωμένο κόστος, οι εργαζόμενοι έχουν λιγότερο άγχος, εξοικονόμηση χρόνου και λιγότερη απόσταση - όλα αυτά τα οικονομικά βιώσιμα στοιχεία ενισχύουν την δέσμευσή μας ".
Ο Δρ Randy Rzewnicki , υπεύθυνος για το πρόγραμμα CycleLogistics εξήγησε: « Κατά τη διάρκεια των τριών τελευταίων ετών, έχουμε ξεκινήσει και εκτελούνται πολλά έργα για την ευαισθητοποίηση σε σχέση με την «καθαρή» μεταφορά των εμπορευμάτων. Αυτή η συζήτηση στρογγυλής τραπέζης στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο δείχνει ότι καταφέραμε να ξεκινήσει μια νέα κατεύθυνση σκέψης όσον αφορά τη χρήση των ποδηλάτων για την διακίνηση αγαθών στην καθημερινή εσωτερική ζωή της πόλης "